Zoals een lid na afloop op Facebook zei: een informatieve avond met een flinke portie Rotterdamse vibe. En dat was het inderdaad.
Online & Social Media Marketing Trainer Ria Kaashoek was onze gastspreker bij de bijeenkomst van 13 maart 2017. In rap tempo en met veel kennis van zaken én de nodige zelfspot dompelde ze haar vrouwelijke publiek onder in de wereld van social media en internet.
Hoe haal je meer profijt uit je website? In plaats van ‘losse flodder marketing’ te beoefenen?
Laat jezelf zien, ook online is haar devies. Want ‘see me + believe me = pay me‘, zo stelde ze.
Ria gaf ons veel tips voor een strategie hoe je je website ombouwt tot een instrument voor conversie (i.p.v. een online visitekaartje). Een paar voorbeelden:
- verwerk op strategische plekken de zoekwoorden die jouw klant intypt
- plaats op iedere pagina een actiebutton en verzamel e-mailadressen
- start met bloggen, maar alleen met inhoud die waarde toevoegt voor de klant
Hoe Facebook Live werkt, was voor bijna iedereen nog nieuw. Hier liggen veel kansen om online zichtbaarder te worden omdat je deze video’s ook kunt delen op andere kanalen.
Onder de leden werd het boek ‘Wetten van de Winnaars’ verloot. Dit auteur Bodo Schafer baseert zijn boek op 3 categorieën mensen: zeurders (zij die altijd negatief zijn), neutrale mensen en positief ingestelde mensen.
Nieuwe voorzitter a.i.
Deze avond nam Danielle afscheid als voorzitter en bestuurslid. Karin van den Berg neemt (officieel tot de ALV op ad interim-basis) het stokje over. In haar dankwoord blikte Danielle nog even terug. Uniek aan Vrouw & Zaak Bollenstreek is volgens haar dat er sprekers zijn waar je iets van opsteekt. Of het nu gaat om bijvoorbeeld sales, online zichtbaarheid of communicatievaardigheden.
Vier leden hebben zich inmiddels aangemeld voor de programma commissie: Marieke van Kampen, Nina Liesker, Maureen van Duin en Joan van Hoppe. Helaas is er nog niemand bereid gevonden de taken van May-lisa de Laat over te nemen als het gaat om communicatie/PR.
(tekst May-lisa de Laat)