Je eigen persbericht schrijven is niet altijd gemakkelijk. Daar kwamen ook de deelneemsters van de workshop ‘Persbericht schrijven’ achter. Op maandagavond 22 april op het kantoor van Buro Coco in Lisse kregen zij informatie over persrelaties, de opbouw van een persbericht en de nieuwswaarde van zo’n bericht. Een zeer informatieve en nuttige avond voor de ondernemers van Vrouw&Zaak Bollenstreek dus.
Deelneemster en eigenaresse van schoonheidssalon MOOI, Carolien van Haaster vertelt: “Ik vond het erg leerzaam, vooral het advies om je bericht geen al te commerciële insteek te geven is erg belangrijk om in je achterhoofd te houden tijdens het schrijven.” Na een uitleg over de opbouw van een persbericht, mochten de deelneemsters zelf aan de slag. Een half uurtje later had iedereen een intro voor haar persbericht geschreven. Met een hapje en een drankje erbij werden de berichten gelezen en kreeg iedereen feedback over haar persbericht mee naar huis.
Het is belangrijk om als ondernemer wat basiskennis te hebben als het gaat over het schrijven van een persbericht. Als je eenmaal weet hoe je zo’n bericht interessant maakt voor de juiste doelgroep en de juiste persrelaties, heb je al veel meer kans om je bericht geplaatst te krijgen en aandacht voor je bedrijf te genereren.
Een stuk wijzer over de persrelaties in de Bollenstreek, de opbouw van een persbericht en hoe je het beste voor free publicity door middel van een persbericht kunt zorgen, gingen de deelneemsters weer naar huis. “Ik heb genoeg informatie om zelf aan de slag te kunnen met een persbericht.” Zo vertelt Martine Goulmy van Goulmy Design & Fotografie.